dimarts, de novembre 30, 2004

Les compres de Nadal, per Internet

Aquest dimecres 1 de desembre, a l'espai "Ofici de viure" del Catalunya Nit de Catalunya Ràdio, volem parlar de com fer les compres de Nadal per Internet.

Aquí un hem preparat alguns enllaços que us poden ser útils alhora de fer aquestes compres, així com uns quants consells per facilitar-vos les coses. Alhora trobareu tambe la referència a alguns estudis que parlen dels diners que mou -cada cop més- el comerç electrònic arreu del món.

Però el que també volem és que ens expliqueu les vostres experiències i impressions personals sobre el comerç electrònic. Per tant, aquí teniu aquest espai obert als vostres comentaris.

Algunes xifres sobre el comerç electrònic:
- Visa International calcula que les vendes globals seran enguany de més de 150.000 milions de dòlars, un 56% més que l'any passat.
- EMarketer prediu que les vendes online d'aquesta campanya nadalenca als Estats Units arribaran als 22.340 milions de dòlars, un 27,6% més que l'any anterior. Ho diu aquest article d'E-commerce Times.

Per què la gent compra per Internet?
Bàsicament per aquests motius: estalviar temps, aconseguir millors preus, trobar una selecció més àmplia de productes, simplificar les compres i aconseguir regals més personalitzats.

Algunes botigues d'Internet:
Amazon.com: www.amazon.com
Aquesta campanya de Nadal ofereix a la seva portada un comptador permanentment actualitzat que indica quants usuaris han visitat la botiga online durant els últims 60 minuts. En el moment d'escriure això eren més de 300.000. Quants n'hi haurà ara?
Aquí hi ha un llistat dels productes més venuts durant el mes de novembre a Amazon.com en diferents categories.
El Corte Ingles: www.elcorteingles.es
FNAC: www.fnac.es
eBay: es.ebay.com
Compras Wanadoo: compras.wanadoo.es
Terra Compras: compras.terra.es
Compras Ya.com: compras.ya.com
MSN Shopping: shopping.msn.es

Buscadors i comparadors de productes i preus:
Es tracta d'eines cada vegada més populars que permeten, a més de fer recerques, comparar preus i productes localitzats a diferents botigues d'Internet. Entre els serveis més populars hi ha els següents:
Kelkoo (propietat de Yahoo!): www.kelkoo.com; es.kelkoo.com
Froogle (propietat de Google): www.froogle.com
Shopping.com: www.shopping.com
Shopzilla (propietat de BizRate.com): www.shopzilla.com

Consells pràctics:
Què cal tenir en compte quan comprem per Internet per no tenir problemes? Bàsicament, saber a qui estem comprant, fixar-nos molt bé en totes les condicions i els costos del producte, comprovar que la botiga ofereix un segell de qualitat fiable, veure que aplica una política correcte de respecte a la privacitat de l'usuari, que els pagaments es realitzen de manera segura i que estableix un sistema per resoldre els problemes que puguin sorgir.
La Federal Trade Commission dels Estats Units apunta unes quantes idees en aquest article.

A més, és clar, cal fer les compres aviat si volem rebre-les a temps!

Organitzacions de comerç electrònic:
AECE: www.aece.org

3 Comments:

At 1 de desembre del 2004, a les 2:29, Anonymous Anònim said...

Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.

 
At 2 de desembre del 2004, a les 10:19, Blogger MVJ said...

Jo sóc dels que prefereixo comprar a les botigues però això sí, buscar per internet les referències i els preus dels productes que m'interessen. És això comerç electrònic?

 
At 2 de desembre del 2004, a les 20:13, Blogger Josep said...

Jo tinc només bones experiències per Internet. Un dia es van equivocar de samarretes (2) i em van haver d'enviar la correcte, total, 3 samarretes al preu d'una.
L'únic problema és que s'ha d'anar amb cura i veure que la web té bona pinta. La meva favorita és: www.thinkgeek.com

 

Publica un comentari a l'entrada

<< Home